• Forklaring og argumentasjon
(barns begrunnelser, resonnementer og logiske slutninger)
• Lokalisering
(finne fram, orientere seg i rommet, lokalisering og plassering)
• Designe
(former og figurer, mønster og symmetri)
• Telling
(telling, antall, tellesystemer, tallsystemer og regning)
• Måling
(sammenlikninger, måleenheter, lengde, areal, volum, tid, vekt og penger)
• Lek og spill
(sang, rollespill, fantasi, terningspill, puslespill osv..)
En veldig stor del av tiden går til å se på hvordan planlegger vi aktiviteter som
fører til utvikling av matematisk kunnskap?
Glsm dalu 03(http://klasse.hinesna.no/mod/resource/view.php?inpopup=true&id=13236)
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Power Proint
Henvisning til kilde http://klasse. hinesna.no/course/view.php?id=602
Hentet fra Matematikk 3 Mosjøen 2007
Hentet fra Matematikk 3 Mosjøen 2007
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar